måndag 19 april 2010

När verkligheten kliver på




Hej Malin! Förstår att det måste varit jobbigt att få reda på det som du fick. Är det du som kallades Maulin i hans telefonbok? Han hade många namn i den där och alltid smeknamn på alla. Du behöver absolut inte känna dig dum för att du skriver till mig, att få andras minne av honom är så mysigt. Du har helt rätt i att han var fantastisk på att rycka upp de i hans närhet som mådde dåligt, det är många som berättar om hans förmåga att få en att må bra när man var nere. Har du fler minnen du vill dela med dig blir jag väldigt glad, för tyvärr är det enda som finns kvar. Han ligger på Trolleljungbys kyrkogård, om du
går mitt gången finns hans plats en bit innan minneslunden. Jag har kontakt med en hel del av hans kompisar, de kommer hit, ringer eller mailar, känns så skönt att få den delen av honom som ni har, men som jag som mamma inte hade. Dessutom kan man stötta varandra för det behövs. Jag hoppas du hittar ett sätt att bearbeta allt, vill du maila ig är det helt okej. TACK för att du vågade höra av dig. Kram

M
urarna har återigen bara rasat, jag står helt blottad inför sanningen. Han kommer inte tillbaka. Telefonen kommer aldrig mer ringa med texten "Basti" blinkande på displayen.

Det har nu gått 20 månader och två dagar och först i dag skrev jag till din mamma. Jag vet inte varför det har tagit sådan tid. Jag har inte villat inse. Ibland känns det bara enklare att skjuta undan i ett mörkt hörn och ignorera. Men inte längre. Jag lovar dig! I sommar kommer jag och hälsar på, nu vet jag vart du finns och jag har pratat med din mamma. Nu går det inte bara knuffa undan längre.

Vi ses i sommar min älskade Basti. <3

Shawn McDonald - Here i am

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar